پولیش نانو سرامیک

احتمالا هیچ کسی نیست که صاحب ماشین بوده و به ظاهر آن اهمیت ندهد. ظاهر ماشین و زیبایی آن همیشه یکی از دغدغه های اصلی صاحب خودرو است؛ چرا که ظاهر خودرو نیز مانند ظاهر خود انسان دارای اهمیت بسیار است. یکی از بهترین راه ها برای کسانی که به زیبایی ماشین خود اهمیت می دهند، پولیش نانو سرامیک خودرو است؛ روشی که با اجرای آن می توان به خوبی از بدنه خودرو محافظت کرد.

پولیش نانو سرامیک

روش پولیش نانو سرامیک خودرو شاید بهترین روش برای محافظت از بدنه و سطح ماشین باشد. این روش را می توان برای انواع مختلف خودروها اجرا کرد. البته سرامیک ماشین مانند هر چیز دیگری، مزایا و معایبی هم دارد. ممکن است این سوال در ذهن شما وجود داشته باشد که مزایا و معایب سرامیک خودرو چیست؟ یا مهم تر از آن ؛ دغدغه این را داشته باشید که سرامیک ماشین چقدر هزینه لازم دارد؟ آیا این کار مقرون به صرفه است یا نه؟ در ادامه مطلب سعی می کنیم به این سوالات پاسخ دهیم و ابهامات موجود را برطرف کنیم.

تعریف سرامیک خودرو

در روش سرامیک خودرو، یک لایه با پوششی از مواد نانو بر روی سطح ماشین ایجاد می شود. فناوری نانو در این جا به کمک صنعت خودرو آمده، با این پوشش مخصوص که با استفاده از ذرات نانو ایجاد شده آسیب پذیری سطح تا حد چشمگیری پایین می آید. ذرات نانوی موجود در پوشش روی ماشین، در برابر عوامل مخرب و زیان بار محیطی غیرقابل نفوذ هستند و مانع از آسیب رساندن آن ها به سطح ماشین می شوند.

از جمله اثرات محافظتی سرامیک خودرو می توان موارد زیر را نام برد:

  • آسیب های ناشی از قطعات تگرگ و باران های اسیدی
  • آسیب ناشی از جذب گرد و غبار و نمک روی ماشین
  • آسیب و خش سطحی ناشی از ساییده شدن اشیا با بدنه ماشین (باعث می شود به رنگ خودرو آسیب نرسد)
  • آسیب های ناشی از اثر اشعه فرابنفش UV که منجر به رنگ پریدگی و به نوعی کدر شدن بدنه می شود
  • کاهش جذب نور و آفتاب و حرارت در فصول گرم سال
  • جلوگیری از اثرات منفی شیره درختان و فضولات پرندگان

سرامیک خودرو

بررسی مزایا و معایب سرامیک خودرو

از جمله مهم ترین مزیت های سرامیک ماشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظاهر بسیار زیبا و درخشان

به کار گیری پولیش نانو سرامیک موجب می شود تا ماشین شما ظاهری بسیار جذاب و زیبا داشته و همانند ماشین هایی که در نمایشگاه ها یا تبلیغات می بینید، برق بزند. این زیبایی خیره کننده و درخشان بودن ظاهر ماشین، شاید اصلی ترین دلیل گرایش زیاد به سرامیک ماشین ها باشد؛ چون بسیاری از افراد با هدف زیباتر کردن خودروی خود نسبت به این کار اقدام می کنند.

  • محافظت بالا از بدنه خودرو

یکی دیگر از اصلی ترین دلایل استفاده از روکش های سرامیکی خودرو، محافظت از بدنه ماشین در برابر عوامل آسیب زای مختلف است. این پوشش به لطف بهره گیری از فناوری نانو، هم در برابر خط و خش های سطحی مقاومت بالایی دارد به این صورت که خط خش بر روی سرامیک اثر می گذارد باعث می شود تا بدنه ماشین محفوظ بماند و هم از بدنه ماشین در برابر آسیب های شیمیایی نگه داری می کند.

به عنوان مثال، ماشین اگر برای مدت طولانی در برابر آفتاب قرار داشته باشد (مخصوصا در فصل های گرم سال) در اثر تابش نور آفتاب و اشعه فرابنفش رنگ سطح خودرو رفته رفته اکسید می شود. پوشش نانو سرامیکی ضمن ممانعت از آسیب به رنگ خودرو، جلا و زیبایی آن را از قبل نیز بیشتر می کند.

  • تمیز ماندن و نظافت طولانی مدت خودرو

روکش سرامیکی ساختار مولکولی ویژه ای دارد و در برابر نفوذ بسیاری از مواد آسیب زا از جمله گرد و غبار مقاوم است. سطح بدنه ماشین را آبگریز نموده و باعث جلوگیری از جذب شدن گرد و خاک به سطح بدنه خودرو و ایجاد خاصیت شستشوی راحت و سریع بدنه ماشین می گردد. به همین دلیل کثیفی ها و گرد و غباری که در طول روز روی سطح ماشین می نشینند، ماندگار نخواهند بود و در سطح ماشین نفوذ نمی کنند. به همین دلیل، با استفاده از یک پارچه می توان به سادگی سطح خودرو را پاکیزه کرد و این پاکیزگی برای مدت طولانی ماندگار خواهد بود.

  • طول عمر زیاد و مقرون به صرفه بودن

برای محافظت از بدنه خودرو روش های دیگری مانند واکس بدنه نیز وجود دارند. اما مزیت روش سرامیک خودرو این است که بر خلاف واکس، طول عمر بسیار بیشتری دارد و می تواند برای سال ها کیفیت خود را حفظ کند. اگر برای اجرای این روش به بهترین سرامیک کار خودرو مراجعه کنید و کار را به یک متخصص کاربلد بسپارید، این روش برای مدتی طولانی شما را از هزینه های مختلف بی نیاز می کند. در کلینیک خودرو ایرانیان سرامیک بدنه خودرو همراه با ۲ سال گارانتی انجام می شود.

معایب روکش سرامیک خودرو

برخی از معایبی که ممکن است استفاده از روش سرامیک ماشین را با دشواری روبرو کند عبارتند از:

  • زمان طولانی اجرا

یکی از مشکلات روکش نانو سرامیکی، طولانی و زمان بر بودن آن است. برای اجرای این روش به چند روز زمان نیاز است. حتی بهترین سرامیک کار خودرو هم به چند روز زمان نیاز دارد تا بتواند کار با کیفیتی تحویل شما بدهد.

  • هزینه بالای روکش سرامیکی

اگرچه این روش نسبت به سایر روش های محافظت از بدنه مقرون به صرفه تر است اما در برخی موارد هزینه نسبتا زیاد سرامیک کردن ماشین به صرفه نیست؛ برای مثال هنگامی که قصد استفاده بلند مدت از ماشین برای چند سال را ندارید یا هنگامی که صاحب خودروی لوکسی باشید که سال های زیادی از تولیدش می گذرد.

پولیش سرامیک اپتیما

در مجموعه کلینیک خودرو ایرانیان از بهترین مواد و با کیفیت برای پولیش نانو و سرامیک استفاده می شود، این مجموعه با سابقه طولانی در زمینه خودرو و استفاده از کادر مجرب برای کسب رضایت هر چه بیشتر مشتریان عزیز در خدمت شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت می توانید با شماره تلفن: ۲۶۳۱۴۰۰۵-۰۲۱ تماس حاصل نمایید. همچنین در صفحه ثبت نام می توانید اطلاعات خود را بگذارید تا کارشناسان ما جهت رزرو نوبت با شما تماس بگیرن.