صافکاری اتومبیل به این معناست که با استفاده از تسلط بر یک توانایی و مهارت بدنه ماشین را که بر اثر سانحه تصادف و غیره آسیب دیده است را تعمیر کرد. بهترین صافکاری pdr است، که بدون رنگ فرورفتگی خودرو را درست می کند.

صافکاری اتومبیل به دو دسته تقسیم می‌شود:

  1. صافکاری بدون رنگ
  2. صافکاری با رنگ

صافکاری های بدون رنگ زمانی اتفاق می‌افتد که آسیب جزئی به بدنه ماشین خرده باشد صافکاری های با رنگ مربوط به زمانی است که آسیب بسیار جدی متحمل وسیله نقلیه شده باشد در حدی که رنگ ماشین نیز آسیب دیده باشد.

قبل و بعد صافکاری pdr تویوتا لندکروزر

کاربردهای صافکاری pdr

برای از بین بردن آثار ناشی از فرورفتگی هایی که بر اثر ضربات با فشار کم ایجاد می شود کاربرد دارند و یا تصادفات خفیفی که به بدنه ماشین آسیب میزند و رنگ ماشین آسیب جدی ندیده باشد می توان از بهترین صافکاری pdr استفاده کرد. در مواردی ممکن است تا حدودی رنگ ماشین نیز آسیب دیده باشد. باز به شرایط اینکه در کدام ثمت از بدنه خودرو باشد. میزان آسیب به رنگ خودرو یا فرورفتگی خودرو چقدر باشد، می توان از صافکاری pdr به همراه لیسه گیری استفاده کرد. لیسه گیری نیز برای ترمیم رنگ بدون استفاده از بتونه می باشد.

یک تعمیرکار خوب میتواند بیشتر از آنکه یک تعمیرکار باشد، هنرمند با دقتی باشد تا در حین تعمیر و صافکاری بدنه علاوه بر اینکه تلاش کند تا آسیب بیشتری به ماشین وارد نشود و بتواند در اصطلاح فرورفتگی ها و یا برآمدگی ها را اصلاح کند.

آسیبی که به اتومیبل وارد می شود شامل دو دسته است:

  1. آسیب های سطحی
  2. آسیب های عمقی

اگر آسیبی که به اتومبیل شما وارد می شود جزء آسیب های سطحی باشد میتوان با روشی مثل پولیش کاری یا صافکاری بدون رنگ آن را تعمیر کرد اما اگر آسیب عمیق باشد به صافکاری با روش های جدیدتر نیاز است.

یکی از بهترین انواع صافکاری ها صافکاری pdr است. با گذشت زمان روش‌های سنتی منصوب شدند و شیوه های جدید برای تعمیر و اصلاح فرم بدنه خودرو به روی کار آمدن یکی از این روشها صافکاری pdr  است. این روش که زیر مجموعه صافکاری های بی رنگ شناخته شدند بدون نیاز به اعمال ضربات شدید بدنه خودرو اصلاح می شود، برای انجام این کار به یک میله احتیاج است که با آن میله pdr گفته می شود اصولاً از جنس فولاد و یا آلیاژ است و به انجام کار صافکاری توسط این میله صافکاری pdr گفته می شود.

انواع میله های pdr

  • میله چرخشی
  • میله اهرم
  • میله دم ماهی

برای استفاده از میله pdr آن را باید به منزله یک اهرم دانست و قسمت تکیه گاه آن فرورفتگی های موجود بر روی بدنه ماشین را می تواند ترمیم کند.

بدین منظور صافکار ابتدا بخش داخلی منطقه ای که میخواهد صافکاری کند را حرارت می دهد پس از آنکه منطقه گرم شد با استفاده از میله ناهمواری ها را برطرف می کند در برخی موارد دیده شده که صافکار بدون نیاز به گرم کردن بدنه ‌های اتومبیل فرورفتگی ها را را مانند روز اول برمی گرداند که این نیز قابل انجام است.

قیمت میله های pdr چقدر است؟

از آنجایی که این میله ها در شکل های مختلف یا با جنس های متفاوت در بازار موجود هستند و قیمت آنها نیز مختلف است از هر چه جنس بهتر باشد مسلما قیمت آن نیز بالاتر خواهد شد به طور مثال در میله های دُم‌ ماهی قیمت آنها بستگی به کشور سازنده آنها دارد به طور مثال میله های دُم ماهی جنس کشور سوئیس با میله های دُم ماهی از کشور ترکیه دارای دو قیمت متفاوت هستند.

در مثال دیگر ممکن است جنس میله های pdr با یکدیگر متفاوت باشد بسته به نوع آلیاژی که برای ساخت این میله ها استفاده می شود قیمت آن نیز متفاوت است.

قسمت های تشکیل دهنده میله پی دی آر:

  1. دسته میله که شامل:

یکی از بخشهای مهم یک میله pdr دسته های آن است است چرا که با با در دست گرفتن آنها می توان صاف کاری را انجام داد دسته های تی شکل در محل هایی بیشتر کاربرد دارند که راه دست باز است و می توان فرورفتگی ها را برطرف کرد دسته های دایره ای شکل کمک می‌کنند تا صافکار دست خود را بچرخاند و برای از بین بردن گوشه ها به جای دست راحت نیست استفاده می شود. دو نوع دسته موجود می باشند که عبارتند از:

  • دسته های تی شکل
  • دسته های دایره ای
  1. بدنه میله pdr

در قسمت بدنه که در قطر های مختلف موجود است به صافکار این اجازه را می دهد که اصطحکاک کمتری میان میله های پی دی آر و جداره بدنه خودرو ایجاد کند.

  1. انتهای میله pdr

در قسمت انتهای میله نیروی دست صافکار از آن طریق به جسم منتقل می شود که در شکل های مختلف مانند مخروطی دایره ای منحنی وجود دارند و هر کدام در شرایط خاصی کاربرد دارد.

صافکاری پی دی آر ماشین رنو کولئوس

صافکاری pdr بهترین روش ترمیم تگرگ خوردگی خودرو

از آنجایی که ممکن است شرایط جوی به طوری تغییر کند که بارش تگرگ ایجاد شود و از طرف دیگر آن قدر این دانه ها درشت باشند که باعث آسیب بدنه ماشین می‌شوند که در زیر بارش قرار گرفتند، ما در کلینیک خودرو ایرانیان بهترین کیفیت را برای از بین بردن آثار ناشی از تگرگ خوردگی ارائه می دهیم.

برای رفع تگرگ خوردگی تلاش می‌کنیم تا چیزی از ارزش اتومبیل شما کاسته نشود و سطح و نقاط آسیب دیده به حالت قبلی خود که بدون آسیب بود برگردد میتوانید پس از ثبت نام در سایت قسمت های آسیب دیده خودرو خود را عکس گرفته و در  پنل کاربری در قسمت فرم ثبت نام قرار دهید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و پذیرش خودرو شما انجام شود.

یکی دیگر از روش های صافکاری که می توان نام برد، صافکاری با دستگاه گفته می شود که معروفترین آن دستگاه مکش است و برای صافکاری بدون رنگ خودروهای لوکس کاربرد دارد. اپرراتوری که با این دستگاه کار می‌کند باید سالها تجربه داشته باشد و بتواند اصول و مقررات آن را را رعایت کند.

در این روش دیگر خبری از گرما دادن به بدنه و ضربه زدن و یا برش محل آسیب دیده نیست صافکاری با مکش انجام میشود، می توان گفت یکی از سریعترین روش های صافکاری است در این روش در واقع دستگاه هوا را فشرده کرده و با ایجاد مکش خودرو را را به سمت خارج هدایت می کند امروزه دستگاه های مکش پیشرفته تری وارد بازار شده که قابلیت تنظیم فشار هوا را دارند.

درست است که صافکاری با دستگاه مکش برای خودروهای لوکس و گران قیمت کاربرد بیشتری دارد اما با این حال پس از مراجعه به کلینیک خودرو کارشناسان ما میزان فرورفتگی و یا آسیب به بدنه خودرو را بررسی کرده و بر طبق آن بهترین نظر خود را اعلام می‌کنند ممکن است برای ماشین های معمولی هم بتوان از صافکاری با دستگاه مکش استفاده کرد.

کلام پایانی :

از دیگر خدمات ما در کلینیک خودرو می توان به صافکاری بدون رنگ (pdr)، شاسی کشی، نقاشی رنگ کوره ای با گارنتی، پولیش نانو، سرامیک بدنه خودرو، کاور خودرو، تعمیرات تخصصی خودروهای خارجی، صافکاری با دستگاه مکش، عیب یابی خودرو (دیاگ) و در نهایت کارواش جم سنتر اشاره کرد.

استفاده از به روزترین دستگاه ها، تکنولوژی ها و همچنین بهترین برندهای خارجی برای خدمات شامل صافکاری بی رنگ، نقاشی خودرو، ترمیم تگرگ خوردگی، پولیش نانو سرامیک، کاور و سایر خدمات خودرویی از ویژگی های کلینیک خودرو ایرانیان است.

امروز تعمیرگاه های تخصصی خودرو و وسایل حمل و نقل آنقدر زیاد شده که برای انتخاب بهترین ممکن است کمی سردرگم شوید اما ما در کلینیک خودرو ایرانیان با بهره گیری از مجرب ترین کادر تعمیرکاران و پرسنل مجرب تلاش کردیم تا انتخاب اول آخر مشتریانمان باشیم.

ما در کلینیک خودرو ایرانیان بهترین صافکاری pdr را با استفاده از جدیدترین شیوه ها انجام می دهیم هدف ما رضایت هر چه بیشتر مراجعین است و با سابقه ۳۰ ساله در این امر بهترین خود را ارائه داده ایم.

همچنین میتوانید از صفحه اینستاگرام ما دیدن نمایید: clinic.khodro_ir@

این پست در دسته بلاگ ارسال شده است. برای بوک مارک کردن آن به این لینک مراجعه نمایید -->

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *